Rygsmerter

Rygsmerter lindres - hurtigt og effektivt

Rygsmerter er et generelt udtryk, der anvendes til at identificere smerter, der mærkes i ryggen fra nakken og over skuldrene til den nederste del af brystkassen. Dette er undertiden benævnt brysthvirvelsøjlesmerte og kan brede sig til skulderbladene, der hvor brystkassen er forbundet med ryggen. Denne form for smerte kan føles som at blive stukket af nåle eller som ren følelsesløshed, der kan brede sig til fingrene. Rygsmerter kan også forårsage bl.a. hovedpine, migræne, smerter i brystet og åndenød.

Der er forskellige årsager til rygsmerter. De mest almindelige årsager til milde til svære øvre rygsmerter, er pludselige bevægelser under sportsaktiviteter, løft eller ændring af kropsholdning. Ironisk nok kan en stillesiddende livsstil også være årsag til øvre rygsmerter. Det vil sige, at de mennesker hvis arbejde ikke kræver masser af bevægelse, men derimod er meget stillesiddende, er mere udsat for alvorlige smerter i nogle dele af kroppen, især på bagsiden.

Derudover kan smerter i den øvre del eller på bagsiden af kroppen også være et symptom på en underliggende og mere alvorlig tilstand. Eksempler på disse kan være fibromyalgi og spondylitis. Hvis en person har problemer i andre dele af kroppen fx hjerteproblemer, kan vedkommende også lide af øvre rygsmerter.

Rygsmerter kan også skyldes strukturelle problemer forårsaget af skader på eller betændelse i knogler og væv i nærheden af dette område, som for eksempel diskusprolaps, slidgigt, muskelkramper, spinal frakturer, spinal degeneration og forstuvninger på grund af skader.

HUSK: Før nogen form for rygsmerteterapi sættes i værk, bør en læge vurdere og diagnosticere dine rygsmerter først. Det er vigtigt at finde ud af præcis, hvad det er, der forårsager dine rygsmerter, så den rette behandling kan anvendes til at give dig smertelindring. Hvis en operation ikke er nødvendig, vil fysioterapi eller Recovery Therapy™ ofte blive anbefalet. En fysioterapeut kan bidrage til at styrke ryggen med specifikke øvelser, der skal gøres derhjemme.

Recovery Therapy™ er blevet en vigtig del af at hjælpe mod kroniske og akutte smerter. Gennem korrekt tilpasning af kroppens muskulære struktur, især i rygsøjlen, er kroppen bedre i stand til at helbrede sig selv og lindre smerter samt ubehag i muskler, sener, knogler, led, ledbånd, brusk mm.

Recovery Therapy™ omfatter flere forskellige behandlinger herunder: spinal manipulation, terapeutisk ultralyd, varme, laserterapi og styrketræningsøvelser for at lindre rygsmerter. Ved at styrke ryggen, vil du være i stand til at forebygge rygskader og yderligere rygsmerter.

MuskelKlinikken tilbyder professionelle og effektive naturlige alternativer til at lindre rygsmerter samt hjælpe kroppen med at styrke og genoprette mobiliteten fra skader og meget mere.

Vi hjælper ikke kun folk med rygsmerter, men også dem med muskel-, sene – og ledskader, infiltrationer, inflammationer samt akutte skader som forstuvning eller forvridning.

For at læse mere om, hvordan Recovery Therapy™ kan hjælpe mod rygsmerter – klik her eller ring til os på tlf. 53 63 21 31 for at høre mere om, hvordan vi bedst kan hjælpe dig.